Tilbage / Kost- og Servicesektoren Forbehold
Fysisk arbejdsmiljø: Sundhedsfremmende - ikke nedslidende
oktober 2013

Andreas Holtermann professor ved Det nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø, står bag projekter, der omhandler: ”Det sunde arbejdsliv og belastninger inden for rengøringsområdet”.

Kost- og Servicesektorens 3. arbejdsmiljøkonference præsenterede resultaterne af denne opsigtsvækkende forskning, som viser, at mange inden for rengøring belastes ud over alle grænser – hver eneste dag.
Sektorens medlemmer tegner sig statistisk for en drastisk overvægt af arbejdsbetingede helbredsskader. Det er ikke den enkeltes eget ansvar at sørge for, at arbejdslivet ikke nedslider og ødelægger helbredet, men den måde vi organiserer arbejdet på. Det er f.eks. ikke raketvidenskab at forstå, at når en rengøringsassistent går op mod 24.000 skridt i løbet at en arbejdsdag, og sundhedsstyrelsen
anbefaler ca. 10.000 skridt, så er det nedslidende. Der mangler både viden om og løsninger på, hvad der skal til for at sikre et sundere arbejdsmiljø for vores medlemmer.
Download Fysisk arbejdsmiljø: Sundhedsfremmende - ikke nedslidende som PDF-fil