Tilbage / Forbund Forbehold
Aftaler mellem frivillige og ansatte i den offentlige sektor
januar 2014

Den offentlige sektor benytter sig i stigende grad af frivillig arbejdskraft. Men skal samarbejdet fungere til fordel for både borgere, ansatte og frivillige, er det afgørende med gode spilleregler. Derfor har en række organisationer, der repræsenterer ansatte og frivillige på det sociale område, i fællesskab udviklet spilleregler for et godt samarbejde. Spilleregler 2.0 – Aftaler mellem frivillige og ansatte i den offentlige sektor er en revision af Spilleregler – for samarbejdet mellem frivillige og professionelle og er organisationernes svar på, hvordan det nye nationale frivillighedscharter omsættes til virkelighed og konkretiseres i kommuner og regioner. I de nye spilleregler fremgår det desuden tydeligere, at vi som organisationer ønsker at bidrage til en udvikling, der sikrer bedst mulig velfærd for den enkelte borger, og at spillereglerne er vores bud på aftaler, der sikrer den udvikling.
Bag spillereglerne står FOA, HK Kommunal, Socialpædagogerne, Dansk Sygeplejeråd, Dansk Socialrådgiverforening, Frivilligt Forum, Faglige Seniorer, Danske Seniorer og Samvirkende Menighedsplejer.
Download Aftaler mellem frivillige og ansatte i den offentlige sektor som PDF-fil